Zobacz jak długie postoje powinien robić Twój kierowca w celu minimalizowania ryzyka wypadku.
DZIENNIE | TYGODNIOWO | |
---|---|---|
CZAS PROWADZENIA POJAZDU | Łączny czas prowadzenia pojazdu(liczony od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym)
| Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu(łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu tygodnia)
|
ODPOCZYNEK | Dzienny okres odpoczynku(dzienny okres, w którym kierowca swobodnie dysponuje swoim czasem, obejmuje podział na "regularny” oraz "skrócony”)
| Tygodniowy okres odpoczynku(tygodniowy okres, w którym kierowca swobodnie dysponuje swoim czasem, obejmujepodział na "regularny” oraz “skrócony”)
|
REGULARNY | ||
|
| |
SKRÓCONY | ||
|
| |
PRZERWA | Przerwa(okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie w celu wypoczynku)
| |
ZAŁOGA KILKUOSOBOWA | Załoga kilkuosobowa(podczas całego okresu prowadzenia pojazdu, pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym, w pojeździe przebywa co najmniej dwóch kierowców w celu prowadzenia pojazdu)
|
Źródło: Informacje zamieszczone w tabeli zostały opracowane na podstawie rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3820/85 z dnia 15 marca 2006 r. (Dz. Urz. UE.L 2006 Nr 102)
Przekonaj się ile może zaoszczędzić Twoja firma stosując się do zasad ecodrivingu.
Oblicz ile zaoszczędzisz na paliwie, po zmianie przepisów dot. odliczania podatku VAT (01.07.2015r.).
Wydrukuj dokument i zadbaj o to by znajdował się w każdym samochodzie.