Czym kierować się przy zakupie monitoringu? Jak nie zgubić się w gąszczu ofert? I czy istnieje sposób, by dokonać sprawnej selekcji?
Kiedy przeglądałem ostatnio strony internetowe dotyczące monitoringu aut służbowych, nasunął mi się jeden wniosek: konkurencja jest spora. Chwilę później pomyślałem, że będąc potencjalnym klientem zupełnie nie wiedziałbym co zrobić. Otóż problem pojawia się, gdy nie wiemy na co zwrócić uwagę przy decyzji o kupnie urządzenia. Zanim zdecydujesz się na jedną z opcji, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: Jakie czynniki są najważniejsze dla użytkownika monitoringu GPS?
Oczywiście, wszystko zależy od Twoich wymagań i preferencji co do usługi lokalizatora. Jednocześnie trzeba pamiętać o kilku formalnych kwestiach, które pomogą Ci dobrać najlepsze rozwiązanie, a także zaoszczędzić czas i uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości.
Poszukując nadajnika GPS dla swojej firmy możesz jak ja, poświęcić masę czasu na analizę wszystkich ofert, albo poznać klucz, który pomoże Ci w szybkiej selekcji i pozwoli wybrać to, czego naprawdę potrzebujesz.
Po licznych konsultacjach z klientami i podsumowaniu ich doświadczeń, opracowałem 8 wskazówek na co zwracać uwagę przy kupnie monitoringu.
1) Przeanalizuj warunki współpracy. Czy usługa jest objęta umową? Jeśli tak, dopytaj o rodzaj umowy, czas, na jaki jest zawierana (im dłuższy, tym oczywiście gorzej).
2) Zwróć uwagę na prostotę działania procesów w firmie : sposób dokonywania zamówienia (w ramach wygody współczesnego klienta zamówienie powinno odbywać się online) oraz klarowność cennika (czy jest on dostępny na stronie i nie zawiera dodatkowych gwiazdek z małym drukiem w dole witryny).
3) Dopytaj o konsekwencje odstąpienia od umowy i czy rezygnacja z usługi niesie za sobą dodatkowe koszty. Przy istnieniu tak sporej konkurencji można łatwo paść ofiarą oszustwa, dlatego istotne jest dokładne sprawdzenie firmy.
4) Przed decyzją o zakupie lokalizatora sprawdź również sam produkt. Monitoring GPS ma służyć przede wszystkim Tobie. Zapytaj czy istnieje możliwość skorzystania z wersji demo urządzenia i przetestuj panel użytkownika. W końcu trzeba się lepiej poznać!
5) Chcesz wiedzieć jak działa monitoring? Dowiedzieć się więcej o firmie? A może podzielić się swoimi wątpliwościami? Śmiało! Zwróć jednak uwagę czy osoba, która udziela Ci informacji jest kompetentna, podaje pełne odpowiedzi, a swoim nastawieniem i rzetelnością buduje Twoje zaufanie.
7) Kolejną rzeczą jest sposób montażu monitoringu i jego koszty. Dopytaj gdzie odbywa się instalacja urządzenia i ile kosztuje jej wykonanie. Sprawdź czy przypadkiem w celu zamontowania monitoringu nie musisz się udać w inną część miasta, podczas gdy kompletnie nie masz na to czasu. Celuj w firmę, która jest mobilna i przyjeżdża w miejsce wyznaczone przez klienta!
8) Zapoznaj się z samym urządzeniem. Czy jest sprawdzone, reklamowane pod znaną marką? A może zostało dopiero skonstruowane na potrzeby usługodawcy lub jest tylko tanią podróbką z Chin? Pamiętaj, że Twoja inwestycja musi się opłacić!
9) Przyjrzyj się też wszystkim najważniejszym funkcjom aplikacji monitoringu GPS. Poszukaj opinii innych użytkowników, zwróć uwagę z czego korzystają najczęściej i jakie są ich doświadczenia z daną marką.
Możesz posilić się infografiką Pugo, którą stworzyłem w odpowiedzi na pytanie „Czego oczekują inni przedsiębiorcy od monitoringu pojazdów?”
Chcąc mieć pewność dokonania słusznego wyboru i poczucie dobrze wydanych pieniędzy nie wahaj się poświęcić dłuższej chwili na weryfikację prezentowanych ofert. Od warunków współpracy z firmą monitorującą również zależy bezpieczeństwo Twojego pojazdu.
Jeśli wiesz na co zwracać uwagę zaoszczędzisz swój czas, pieniądze i wybierzesz monitoring, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom!
A jakie są Twoje doświadczenia? Czym kierujesz się przy decyzji o zakupie monitoringu?