Czy wiesz jak jeszcze możesz wykorzystać swoje samochody służbowe? Oprócz funkcji logistycznych, mogą kształtować wizerunek Twojej firmy i zwiększać jej rozpoznawalność. Jednak jak sprawić zrobić by reklama była skuteczna?
Samochody służbowe są stale w ruchu. Często pokonują setki kilometrów, przemieszczają się po mieście i reprezentują Twoją firmę podczas spotkań z klientami. Będąc w trasie, stają się nośnikiem reklamy o nieograniczonych możliwościach docierania do odbiorców. Dostrzegają je przechodnie i inni kierowcy, wśród których mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.
Czy zawsze reklama na aucie służbowym jest skuteczna?
Wszystko zależy od reklamowanej branży i rodzaju samochodu. Ostatnio w drodze do pracy moją uwagę zwróciła reklama luksusowej firmy jubilerskiej. Duży baner promocyjny znajdował się na służbowym samochodzie. Niestety, to nie ciekawa grafika przykuła mój wzrok, ale raczej fakt, że renomowana firma promuje swoje usługi na niesprawnym samochodzie niskiej klasy.
Oznaki wyeksploatowania samochodów negatywnie wpływają na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Taka niespójność budzi wątpliwość do oferowanej jakości, bo reklama nie ma być przede wszystkim tania, tylko skuteczna!
Przykładem firmy, która dobrze wykorzystuje reklamę samochodową jest Coca-Cola. Każdy chyba ma w głowie ten sam obraz na dźwięk “Coraz bliżej Święta…”. Dokładnie tak, ciężarówka Coca Coli! Oświetlony pojazd w markowych kolorach z ogromnym logiem na całej długości ciężarówki jest elementem spójnej komunikacji marketingowej flagowych produktów firmy. Dzięki temu, samochód reprezentuje spójny styl korporacyjny i buduje silną rozpoznawalność.
Na co należy zwrócić uwagę przy decyzji o reklamie samochodowej?
Branding aut może być dobrym rozwiązaniem zarówno dla firmy wchodzącej na rynek, jak i firmy, która pragnie podtrzymać swoją silną pozycję i dystans wobec konkurencji.
Przygotowałem kilka wskazówek, na które warto zwrócić uwagę, aby Twoja reklama była jeszcze bardziej skuteczna!
1) Cel reklamy
Projekt reklamy kształtuje się w zależności od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. Dlatego na wstępie warto zadać sobie pytania: Jaka jest Twoja grupa docelowa? Co chcesz osiągnąć dzięki reklamie? Jaki jest jej przekaz? Jeśli stawiasz na kształtowanie wizerunku - przykuj uwagę i eksponuj logo firmy. Chcesz pozyskać klientów? Wyróżnij numer telefonu i zaprezentuj korzyści: “Zadzwoń i zamów tani obiad do pracy!”
2) Ilość samochodów, a skala działania firmy
Zanim podejmiesz decyzję o nowych działaniach promocyjnych, ustal na ilu pojazdach musisz umieścić reklamę, aby miała szeroki zasięg i przyniosła oczekiwane efekty. Działania reklamowe muszą być dopasowane do skali działania firmy. Jeżeli Twoja firma jest lokalna wystarczy kilka samochodów, aby dać się zapamiętać grupie docelowej. Jednak przy działaniu na skalę wojewódzką lub państwową 2 lub 5 samochodów może okazać się za mało, by zwrócić uwagę klienta!
3) Wizerunek samochodu, a reklamowana branża
To może być dla firmy strzał w kolano! Jeśli luksusowy jubiler jeździ brudnym samochodem, ceniony adwokat ma zarysowaną karoserię, albo szef korporacji reprezentuje firmę autem niskiej klasy to na nic zda się świetna grafika! Sposób zaprezentowania reklamy również może być reklamą, lub… antyreklamą! A pierwsze wrażenie zrobić można tylko raz!
4) Wybór najważniejszych informacji
Pamiętaj, że samochód ma określoną ilość miejsca na reklamę, dlatego warto sprawdzić czy wszystkie informacje zmieszczą się na pojeździe. Długi tekst nie zostanie przeczytany, dlatego postaw na najważniejsze informacje. Na przykład: Pizza na wynos, numer telefonu, godziny otwarcia. Prosto, jasno i na temat!
Jak przekonać pracowników, aby dbali o wizerunek firmy?
Twój samochód przybrał już firmowe barwy, godnie prezentuje logo i przykuwa uwagę potencjalnych klientów. Jak więc utrzymać dobry wizerunek?
Kluczową rolę odgrywają tu Twoi pracownicy. Gdy samochód ma reklamować myjnię samochodową, ważne, aby kierowca auta dbał o jego czystość. Dodatkowo szybka, niebezpieczna jazda Twojego pracownika może postawić firmę w złym świetle. Postaraj się uniknąć tego dzięki odpowiedniej motywacji pracowników.
Pamiętaj!
Za reklamą na samochodzie przemawia wysoka skuteczność oddziaływania, szeroki zasięg, mobilność i bezpłatna powierzchnia reklamowa. Dzięki stosowaniu ciekawych projektów graficznych, wyrazistych kolorów i wyeksponowaniu najważniejszych informacji, reklama sama pracuje na wizerunek Twojej firmy.
Korzystasz z takiej reklamy? Co byś poradził przy jej wyborze?